صفحه اصلی | اخبار فرهنگی | اخبار اجتماعی | كاريكاتور | مازندران | گفتگو | اخبار ورزشی | اقتصادي | تماس ها | آرشيو | RSS | نسخه موبایل

 

اکران "جیب بُر خیابان جنوبی" با حضور اسعدی و هاشمی در چالوس + تصاویر
كد خبر : ۶۴۹۲ /  تاریخ :۰۲ بهمن ۱۳۹۲ /  اخبار  /  اخبار فرهنگی ايميل چاپ
پایگاه خبری شمال پرس به نقل از نوشهر نیوز :فیلم سینمایی " جیب بُر خیابان جنوبی" دومین فیلم سینمایی کارگردان جوان کشورمان یعنی سیاوش اسعدی در حالی روی پرده سینما تخت جمشید چالوس رفت که اسعدی به همراه همسرش " نورا هاشمی" بازیگر نقش اول این فیلم در این سینما حضور پیدا کردند. گرچه شاید به دلیل تبلیغات کم، سردی…

پایگاه خبری شمال پرس به نقل از نوشهر نیوز :فیلم سینمایی " جیب بُر خیابان جنوبی" دومین فیلم سینمایی کارگردان جوان کشورمان یعنی سیاوش اسعدی در حالی روی پرده سینما تخت جمشید چالوس رفت که اسعدی به همراه همسرش " نورا هاشمی" بازیگر نقش اول این فیلم در این سینما حضور پیدا کردند.

 گرچه شاید به دلیل تبلیغات کم، سردی هوا، وسط هفته بودن این ماجرا و خیلی دلایل دیگر استقبال مناسبی از این اتفاق فرهنگی صورت نگرفت، اما این مسئله چیزی از تلاش مدیریت سینما در راستای اجرای این برنامه فرهنگی و هنری کم نمی کند.
سیاوش اسعدی و نورا هاشمی هرچند با تاخیر اما خود را برای اکران فیلم در سئانس شبانه به سینما تخت جمشید رساندند و در میان همان تعداد تماشاگر فیلم را دیده و بعد از اکران در جمع آنها به خوش و بش با مخاطبان پرداختند.
لبخندی که بر لبان تماشاچیان دیده می شد و تبریک و تشکری که به این دو هنرمند می گفتند، نشان از رضایت از فیلم دیده شده داشت.
ما نیز برای دقایقی از این دو هنرمند خواستیم تا گپ و گفتی خودمانی داشته باشیم که در ادامه از نظرتان می گذرد:

•    کارگردان از بازیم راضی بود
در ابتدا نورا هاشمی دختر خانواده ای هنرمند با مهربانی و گشاده رویی و لبخندی که از مهدی هاشمی و متانتی که از گلاب آدینه به ارث برده با حوصله به سوالاتم پاسخ گفت.
وی که حالا همسر یک هنرمند آن هم از نوع کارگردان و فیلمسازش هست از اعلام رضایت همسرش در خصوص بازی در دو فیلم سیاوش اسعدی خبر داد و گفت: مطمئنا آقای اسعدی از بازیم در "حوالی اتوبان" راضی بود که برای این فیلم نیز مرا انتخاب کرد.
هاشمی ادامه داد: این رضایت بعد از " جیب بُر خیابان جنوبی" نیز از ایشان شنیده شد.
وی تصریح کرد: فیلم "جیب بُر خیابان جنوبی" یک فیلم خیابانی با دغدغه هایی از این دست بود که در ژانر نوآر با نور، رنگ و فضای خاص خود ساخته شد و سختی های خاص خود را داشت.
هاشمی افزود: ابتدا قرار بود این فیلم در زمستان فیلمبرداری شود اما به دلیل برخی از مشکلات، تولید آن در تابستان انجام شد و همین مسئله موجب مشکلاتی بود که در فضاسازی، نوع پوشش و لباس افراد و تطبیق دادن فضای فیلم با هوای زمستانی در تابستان بر عوامل تولید فیلم اثر گذار بود.

•    بازی در قالب کلاسیک سخت است
وی در ادامه با اشاره به اینکه فیلم خیابانی بود و فضاهای مترو، خیابان و بازار کاملا واقعی و از افراد غیرهنرور استفاده شد بیان داشت: ایجاد تطابق بین افراد و لوکیشن های فیلم کار راحتی نبود.
هاشمی بیان داشت: این فیلم قالبی کلاسیک داشت و بازی در این قالب سخت است.

•    نقش رعنا (طلا) را دوست داشتم
وی در ادامه با اشاره به نقشی که اجرا کرد گفت: چون از ابتدای طرح کار از روال داستان و شخصیت پردازی های داستان مطلع بودم،ارتباط خوبی با این نقش برقرار کردم و به این نقش علاقمند شدم.

•    خوشحالم که در سایه پدر و مادرم قرار دارم
نورا هاشمی در پایان با اشاره به اینکه نقش اصلی در بازیگر شدنش را به نوعی به پدر و مادرش مدیون است گفت: شاید اگر من فرزند این دو عزیز نبودم امروز بازیگر نبودم و خوشحالم که در سایه نام این دو هنرمند قرار دارم.

•    کاراکترهای داستان از سلیقه خودم عبور کردند
سیاوش اسعدی، کارگردان جوان سینمای کشور که با ساخت دو فیلم خود جایگاه خاصی در مخاطبان سینما پیدا کرده و نوید روزهای بهتری نیز می دهد در ادامه پای گفتگو نشست و از دومین تجربه سینمایی خود گفت.
اسعدی اظهار داشت: در ابتدا شخصیت ها به وجود می آید و بعد داستان درست می شود، من هم بر این اساس کاراکترهایی مثل رعنای کوچک(طلا) ، سمسار و... را که هرکدام جذابیت خاص خود را در طبقه خاصی از جامعه که عام ملت ما هستند و من کار در این طبقه را دوست دارم، به وجود آوردم و بر مبنای آن با گذر دادن از سلیقه خودم، داستان پیش رفت. 
وی در ادامه با اشاره به اینکه این فیلم به نسبت هزینه ای که برای تهیه آن صرف شد، فروش مناسبی داشت، گفت: اگر بگوییم فیلمی بدون توجه به گیشه ساخته می شود، دروغ گفته ایم، اما در فیلم " جیب بُر خیابان جنوبی" سعی شد تا روی محتوا و فضای فیلم بیشتر کار شود تا در اثر این کیفیت فروش نیز مورد توجه قرار گیرد.

•    سینمای ایران در حال زنده بگور شدن است
اسعدی که دل پُری از وضعیت فیلمسازی به ویژه در سینما داشت گفت: متاسفانه سینمای کشور اصلا وضع خوبی ندارد و روزبروز نیز در حال بدتر شدن است.
وی تصریح کرد: همه از بازیگر و فیلمساز تا دیگر سینماگران چاله ای با بیل کندیم و سینما را در آن چاله انداختیم و خودمان هم داریم به نوعی آن را زنده بگور می کنیم.
این کارگردان سینمایی بیان داشت: مدیران و مسئولانی که دلشان می سوزد باید کاری برای این سینما بکنند وگرنه معلوم نیست چه بر سر آن خواهد آمد.
وی با اشاره به مدیریت جدید در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد و تغییر دولت در سالجاری اذعان داشت: از الان نظر دادن در خصوص این تغییرات و تاثیر آن بر رویکرد سینمای کشور کار درستی نیست.
اسعدی ادامه داد: در پایان هر مدیریتی باید دوره آن مدیریت را مورد بررسی قرار داد، چه اینکه در همه تغییرات در سال اول رویکردهای خوبی را شاهد بودیم، اما در سالهای بعد به مراتب کمتر و تا جایی که دیگر فروغ اولیه را نداشته است.
وی عدم مدیریت صحیح را از عوامل نابودی سینما عنوان کرد.

•    70 درصد سینمای ایران از کیمیایی تاثیر گرفته است
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیری که از " مسعود کیمیایی" گرفته گفت: من علاقه زیادی به ایشان و سبک کاری ایشان دارم و شاید به نوعی ردپایی از ایشان در کارهایم دیده می شود.
اسعدی تصریح کرد: من این شباهت و تاثیر پذیری را منکر نمی شوم و حتی عنوان می کنم که 70 درصد سینمای کشور از مسعود کیمیایی تاثیر گرفته و نقش ایشان در این عرصه نقشی بسیار شاخص بوده است.
وی همچنین با اشاره به جشنواره فیلم فجر اذعان داشت: همه فیلم های تولیدی کشور پدیده هستند اما مهم نوع پخش و نمایش فیلم هاست.

گزارش: لاله انگورج تقوی

 

 

 


•    "حوالی اتوبان" ممنوع الخروج بود/گفتند سیاه نمایی است
به اینجا که رسیدیم در خصوص ممنوع الخروج بودن " حوالی اتوبان" از او پرسیدم.
وی که شاید توقع نداشت از این جریان خبر داشته باشم گفت: موضوع جالبی را عنوان کردید که شاید کمتر به آن اشاره شد.
اسعدی بیان داشت: می گفتند که فیلم سیاه نمایی دارد و با اینکه از چند فستیوال پیشنهاد داشتیم متاسفانه امکان شرکت دادن فیلم در آنها وجود نداشت.
وی همچنین گفت: در چند شهرستان نیز از اکران آن جلوگیری شد.


 

•    دو فیلمنامه در حال پردازش
اسعدی از پردازش دو فیلمنامه برای ساخت اثرهای جدیدش خبر داد و گفت: یکی از فیلمانه ها اقتباسی از یک رمان خارجی است که بازهم فضایی اجتماعی دارد و اثر دیگر برگرفته از رمان پدرم به عنوان سال تحویل است که در در فضایی عاشقانه در بستری نوستالوژیک سالهای 1330 تا 1340 را به تصویر خواهد کشید.
وی گفت: سعی می کنم این فیلم را برای جشنواره فیلم فجر سال آینده آماده کنم.

 








اضافه کردن نظر


آخرين اخبار

RSS